Hasznos tanácsok a termék csomagolásához, az értékesítés növeléséhez

Különböztesse meg termékeit a versenytársaktól. Mi kell ahhoz, hogy termékei és csomagolása azt mondja: „Válassz engem! Válassz engem!” ?

Egy tökéletes termékcímke!

Akár online,  kiskereskedelmi üzletekben vagy termelői piacokon és kézműves vásárokon árul, ezekkel a termékcsomagolási ötletekkel megragadhatja vásárlói figyelmét és segíthet eladni termékeit.

Csomagolási tippek a termékek értékesítéséhez
Kiemelje a márka személyiségét

Hangsúlyozza a márka "személyiségét"!

Érzelmi kapcsolatot kell teremtenie a célcsoporttal és a termékcsomagolás az első dolog, amit alkmalmas lehet erre. Hogy márkája barátságos, különleges, földhözragadt vagy komoly, ezt a csomagoláson is kommunikálnia kell. A képtől és színektől kezdve a szlogenig és a szövegig termékcímkéi hatással vannak a fogyasztókra. 
Ha például állateledeleket árul, ábrázoljon tündéri állatokat a termékcímkéken, hogy felkeltse az állatszerető vásárlók figyelmét. Vagy ha kézzel készült gyertyákat árul, próbálja ki logóját egy Kraft Brown címkén, amely hangsúlyozza kézzel készített termékcsaládját. Amennyiben termékeihez fenntartható vagy újrafelhasználható tárolóedényeket használ, próbálja ki a természet ihlette témákat a visszaszedhető címkéken.

Hívja fel a figyelmet arra, hogy mi teszi a termékét egyedivé

Hívja fel a figyelmet arra, hogy mi teszi a termékét egyedivé

Használjon élénk színeket, hogy felhívja a figyelmet a csomagolásra vagy a termék különleges tulajdonságaira és előnyeire, hogy kitűnjön a versenytársak közül. Ha prémium minőségű összetevőt vagy csak különleges importált összetevőket használ, tudassa ezt a fogyasztókkal a címke segítségével. Emeljen ki  egy különleges tulajdonságot vagy összetevőt, úgy, hogy merész, színes matricát vagy címkét ad a csomagoláshoz. Ne vigye azonban túlzásba. A túl sok szín és szöveg a címkén túlterhelheti a fogyasztókat.
A képen Avery ovális címkéket használtunk.

A legfontosabb információk megjelenítése

A legfontosabb információk megjelenítése

A vásárlók tudni szeretnék, hogy mi van a termékekben. Tüntesse fel a szükséges információkat, az összetevőket és egyéb fontos elemeket jól olvashatóan nyomtatva. Tüntesse fel a termékre vonatkozó figyelmeztetéseket és az összetevők ismert kölcsönhatásait is. Hívja fel a figyelmet a vásárlók által keresett fontos elemekre is, például arra, hogy a terméke bio, gluténmentes vagy 100%-os garanciával rendelkezik.  A fentiekhez hasonló vízálló címkék tökéletesek a fontos információk megjelenítéséhez,  megakadályozzák a tinta elkenődését.

Minden irányból látható legyen

Minden irányból látható legyen

Tartsa a terméket a kezében és forgassa meg. A címke jól látható minden irányból? Mi a helyzet akkor, ha egy polcra, asztalra van egymásra vannak téve a termékek  vagy egy dobozba gyömöszölve? Figyeljen arra, hogy a termékcsomagolás minden szögből jól látható, stratégiailag átgondoltan legyen felragasztva, könnyen olvasható címkékkel. Például, ha lehetséges, tegyen kerek címkéket az üvegek fedelére és aljára és próbálkozzon hosszú, téglalap alakú címkékkel, amelyeket az üvegek és dobozok köré tekerhet.

Mutassa meg a minőséget kívül és belül

Mutassa meg a minőséget kívül és belül

A csomagolás tükrözze a termék minőségét. Használjon prémium minőségű anyagokat ami  vásárlóinak sokat elmondhat a termékéről és minőségről, melyre a csomagolás is utal. Próbálja ki a fényes, extra fémcímkéket, hogy előkelő megjelenést biztosítson a csúcskategóriás termékeknek. Vagy használjon átlátszó fóliacímkéket, hogy címkék nélküli hatást keltsen és hagyja, hogy a termék beszéljen magáról.