Hogyan tervezzünk egy nagyszerű logót
Készítsen egy olyan logót, ami feldobja a márkáját
A logója sokszor az első dolog, amit az ügyfelei/ vásárlói látnak. Legyen szó akár névjegykártyáról, termékei csomagolásáról, marketinganyagokról vagy a weboldaláról, a logónak mindig középpontban kell lennie. A logó megtervezése és létrehozása mindig egy hatalmas lépés, amelyet jól át kell gondolni- mivel többnek kell lennie, mint egy szép képnek.
Íme néhány ötlet, amit saját ügyfeleinktől gyűjtöttünk össze és szeretnénk megosztani Önökkel:
Miért fontos a logóm?
Egy jól megtervezett és kivitelezett logó:
Könnyen megjegyezhetővé teszi a vállalkozását. Növeli a márka ismertségét. Kapcsolatot és kötődést hoz létre a vásárlókkal. Megkülönbözeti Önt a versenytársaitól. A logója az első dolog, amit egy vásárló vagy potenciális ügyfél lát a cégéből és abból, hogy mit szeretne képviselni. Az Avery részletes és alapos tanulmányt készített arról, hogy a logók és címkék hogyan segíthetnek a kisvállalkozásoknak abban, hogy felhívják magukra a figyelmet és vásárlásra ösztönözzenek. Megállapítottuk, hogy az emberek automatikus, érzelmi és ősi ösztönök alapján hoznak döntéseket. Az emberek gyorsabban és gördülékenyebben dolgozzák fel a vizuális ingereket, mint a szavakat, ezért a logónak beszélnie kell a márkájáról.
Ismerje meg magát és Vásárlóit
A hatékony logótervezés a vállalkozás és a célközönség megismerésével kezdődik. Gondolja át, mi teszi egyedivé a cégét, és mi az, ami megragadja az Ügyfeleit/ Vevőit, mert végső soron a logója az Ön és vállalkozása kiterjesztése.
Mielőtt belekezdene, vessen egy pillantást versenytársaira, hogy lássa, hogyan célozzák meg az ügyfeleiket. Ezután gondolja át, miben különbözik tőlük és mi teszi Önt különlegessé. Egy különleges logó megkülönbözteti márkáját a konkurensektől
Jól átgondolva válassz ki a színeket
”Keep it simple” a szabály, amikor a logó színeinek számáról van szó. Ha alacsonyan tartja a számokat, könnyebb lesz a logóját különböző színű termékekre átvinni. Gondolja át, hogyan fog a logója kinézni a céges levélpapíron, a névjegykártyákon, a weboldalon, a termékcímkéken, az árucikkeken és így tovább. A színek kiválasztásakor gondoljon a célközönségre is - az emberek különböző módon reagálnak a színekre. Ami önnek tetszik, nem biztos, hogy tetszik a célközönségének. Például a lágy pasztellszínek jól mutathatnak a babatermékeknél, de egy szakállolaj márkánál talán nem annyira. A színkombinációk az olvashatóság szempontjából is fontosak. A piros és a zöld jól mutat karácsonykor, de ezek a kontrasztos színek nehezen olvashatók a névjegykártyákon. Próbálja elkerülni a szezonális kötődésű színek használatát.
Minden a betűtípuson múlik!
Sokszor a címkén használt tipográfia többet kommunikál, mint a szavak. A betűtípusok, a méret, a szín és még a különböző betűtípusok kombinációja is kifejezhet egy hangulatot, megalapozhatja a stílust, és érzelmi kapcsolatot teremthet a fogyasztókkal. A logóknak három alaptípusa van: vannak, amelyek csak szimbólumot tartalmaznak, vannak, amelyek csak betűket és olyanok is vannak, amelyek mindkettőt tartalmazzák. A használt betűtípusnak tükröznie kell a vállalkozás személyiségét, és meg kell ragadnia a közönséget. Milyen márkája személyisége: szórakoztató, kifinomult vagy földhözragadt?
Hogyan segíthet az Avery?
Ha lehetősége van rá, akkor egy profi grafikust is bevonhat logója elkészítésébe. Amennyiben megfizethetőbb utat keres és kedvet érez ahhoz, hogy kiélje kreativitását, akkor az ingyenes Avery Design & Print Online eszközünk segítségére lehet. Ez az ingyenes szoftver kreatív betűtípusok gyűjteményét és egy könnyen használható alapot tartalmaz, amellyel elkezdheti a tervezést.